Време е да отсеем момчетата от мъжете! Viper TA е резултат от прекрасната лудост на SRT дивизията в Dodge, за която скоро ти разказахме с Challenger Hellcat. Viper TA излиза точно година преди Dodge да обявят 707 кс котката от ада и поставя началото на най-силния период в историята на SRT. За нас Viper продължава да бъде флагмана на марката и с радост ще ти обясним защо конските сили не са всичко. Ако си объркан къде точно стои Viper TA в рейнджа от модели - някъде между луксозната шосейна версия GTS и трак чудовището ACR, което има спойлер с размерите на пейка в парка. Viper TA, или още "Time Attack", се ражда в следствие на една дългогодишна ожесточена битка между Corvette и Dodge.
Годината е 2013-та, мястото е пистата Mazda Laguna Seca, където журналистите от Motor Trend Chanel с помощта на професионален състезател, който познава пистата перфектно, поставят един срещу друг двата колоса - Viper SRT GTS и Corvette ZR1. Голямата змия губи битката с няколко секунди. Загубата е само началото за Dodge. Ако това се беше случило с Ferrari, вероятно въобще нямаше да достигне до медиите. Вместо змията да подвие опашка и да приеме загубата, хората от SRT изслушват внимателно тест шофьора, след което приятелски го захапват с "Винаги те е било страх от Viper" и се захващат да подобрят GTS. Ето така трябва да се случват нещата с всяка марка автомобили, но уви повечето не се вслушват в критика. В рамките на кратките за подобно начинание 8 месеца, SRT успяват да се справят с всичи задачи и да представят лимитирания модел Viper TA - Time Attack. От него съществуват едва 99 автомобила, по 33 в цветовете бял, черен и оранжев. Резултатът е красноречив - Time Attack унищожава рекорда за сериен автомобил на Mazda Laguna Seca с умопомрачителните 1 мин и 33 сек на стандартни гуми и 1 мин и 30 сек на сликс, като оставя коли от ранга на Porsche GT3 RS и Corvette ZR1 зад себе си. Всичко това е благодарение на "укротеното" задно окачване, което е малко поотпуснато спрямо GTS, за да е по-стабилна колата в завоите, както и на огромните стоманени спирачни дискове (най-големите към момента) със спирачни апарати Brembo. От SRT дивизията не пипат мотора, тъй като в него никога не е липсвала мощност. Ако Viper TA не ти се струва достатъчно специален, нека ти разкажем за отровните му зъби. Под огромния карбонов капак, считан за най-голямото цяло парче карбон в автоиндустрията, се крие най-големият атмосферен мотор - 8.4л V10 с 640 конски сили и 813 нютонметра. Освен че е най-големият атмосферен мотор, правен някога, този звяр никога не е бил под капака на друг автомобил или джип освен Viper. It was never a truck engine! Притежава такова специфично усещане, каквото само атмосферен мотор би ти донесъл - чувстваш се едно с колата, педалът на газта реагира точно както очакваш от него. След 4000 оборота е добре човекът на дясната седалка да се хване за специалната дръжка на таблото, защото тогава моторът се развърта и Viper те залепя за седалката. Дотук добре, не си изненадан, качвал си се в Hellcat, а може би и в Shelby GT500 и други коли с над 500 конски сили, но интересното идва, когато наближи завой. Viper TA изцяло променя представите ти за скорост, а лимитът му се намира далеч отвъд въображението и опита ти! Завоят наближава, Viper не само не натиска спирачките, а дори не отпуска газта. През главата ти започват да минават всякакви мисли за спирачен път и сцепление, а повечето коли, които си карал или виждал щяха да са натиснали спирачката на десетки метри зад теб. Завоят е тук, а Viper няма абсолютно никакво намерение да намали. Дори да не си страхлив, разумът ти те кара да настръхнеш, хващаш се здраво за дръжката и се сещаш за всички онези неща, които не си постигнал в живота си, казваш си че това е краят. Воланът рязко завива, предните гуми с широчина 295 (по-широки от повечето задни, които си виждал) се впиват в асфалта, а на излизане задните масивни 355-ци изстрелват колата в желаната посока с още повече газ. Няма драма, няма накланяне, няма поднасяне, колата просто захапва асфалта и продължава в разрив с всички закони на физиката. Обръщаш се, поглеждаш завоя и се чудиш как още си жив. Шофьорът се усмихва и ти казва, че това е далеч от лимита на тази кола. От този ден нататък представата ти за скорост е счупена на малки парченца.
Viper TA успява да постигне перфектна аеродинамика и даунфорс без масивното задно крило на ACR. Специалният пакет от карбонови спойлери се грижи задните гуми да имат цялото сцепление на света. Viper TA е автомобил за мъже. С него няма режим Comfort. Въпреки че е по-укротен от предходните Вайпъри, Viper TA си остава модел, от който се страхуват мнозина. Точно това го прави топ автомобила в каталога на Dodge според нас. Няма заобиколен път към владеенето на тази кола, просто трябва да я караш здраво, докато задобрееш достатъчно.
Това правят нашите колеги - карат Viper TA толкова редовно, че дори не успяхме да го измием за снимките. Нас това въобще не ни вълнува, понеже не е кола за паркиране пред дискотеките и фотосесии, а чудовище, което се храни с писти и егота! Стиска ли ти да имаш една от най-добрите пистови коли правени някога?