• +359 888875594
  • 2347 с. Кладница, к-с Делта Хил, ул. София 86
  • office@tradein.bg




2017 Dodge Challenger Hellcat 6.2 V8


Можем да се обзаложим, че дори да не си фен на американските коли си чувал за Hellcat.

Обичаме Dodge и ти трябва да ги обичаш също! Във времена, в които всякакви скучни автомобили се проектират от счетоводители, програмисти, адвокати и маркетингови специалисти, Dodge имаха смелостта да направят нещо откачено. Успехът не се забави и творението им се овенча с огромна слава. Hellcat е сърце и мускул, които ще обикнеш, ако си достатъчно смел и опитен да ги владееш. Няма да повярваш на какво е способно това огромно купе, в което можеш комфортно да събереш още трима човека с всичкия им багаж, докато ги успокояваш с климатик и кристално чист звук от Harman/Kardon аудио системата. Нещата се променят бързо, когато натиснеш SRT бутона на централната конзола и влезеш в настройките на автомобила през големия 8.4 инчов екран. Тримата ти спътници трябва бързо да потърсят за какво да се хванат! Бихме сравнили Hellcat с Джекил и Хайд, тоест можеш да го караш абсолютно цивилизовано, едва натискайки газта в режим "Street", настроен за 500 конски сили (та дори 300 кс в режим “Valet”), или да си лунатик в "Sport/Track" режимите с всичките 707 коня, втвърдено окачване, изострена реакция на газта и резки смени на скоростите. В първия случай успяхме да постигнем нереалните 12/100 разход, като това изисква огромен самоконтрол. 8-степенната автоматична скоростна кутия е абсолютно брилянтна и сменя предавките в пъти по-бързо от ръчната, като едновременно с това ти дава двете овердайв предавки за икономично шофиране.

Педалът на газта в тази кола те обладава като демон от ада. Чувството, че имаш цялата тази експлозивна мощност под десния крак не може да се сравни с нищо. Въртящият момент е там - независимо с каква скорост и на коя предавка си, колата просто се изстрелва. Подминаваш какви ли не мощни автомобили и скъпи екзотики с усмивка на лицето, защото знаеш, че ще се задавят доста сериозно, ако решат да се надбягват с теб. Средният разход на повечето от колегите е 25/100, явно не сме много тези със самоконтрол. Скорост от 300 км/ч е стряскащо бързо постижима. Огромните 15,4 инча Brembo дискове отпред и 13,8 инча отзад са там, за да си спокоен, че няма да се налага да стържеш BMW-нца от преднта си решетка. Dodge и конкретно SRT дивизията, която се занимава със спортните модели се справят доста добре от началото на този век, но абсолютият бум за тях започна от 2015-та, когато представиха именно този модел - Hellcat.

Котката от ада разполага с 6.2 литров двигател, направен специално за нея и огромен компресор, който я изстрелва до 100 км/ч за впечатляващите 3.6 секунди. Конските сили са умопомрачителните 707, а нятонметрите са залепящите те за седалката 880. Всеки може да сложи компресор върху заводски двигател и да се надява на добри резултати, но съвсем не е толкова просто. Това не е 6.4 литровият HEMI от SRT със залепен суперчарджър върху него! 90% от частите са изцяло нови и подсилени, за да устоят на голямото налягане от компресора. Подсилен блок, цилиндри, валове и какво ли още не. Hellcat е името на самият 6.2 литров двигател с компресор, което Dodge толкова са харесали, че са кръстили и колата така. Ако си карал мощен автомобил с компресор, вероятно знаеш, че той би бил абсолютно безполезен, ако не се охлажда адекватно и не може да „диша“. Ако настъпиш здраво Hellcat, колата ще всмуква 30 000 литра въздух всяка една минута. Когато Ричард Хамънд кара този Challenger, Джеръми Кларксън се шегуваше с него, че Hellcat е заменил едното си око с ноздра, за да диша по-добре. Единият от фаровете е абсолютно отворен и играе ролята на cold air intake, като вкарва още повече въздух в компресора. Капакът е направен от алуминий, който се използва във военната индустрия. Интересното е, че нито един от трите отвора по него не вкарва въздух директно в компресора. Центалният отвор е там, за да вкарва студен въздух при двигателя, а двата отвора встрани изкарват горещия. Ако двата странични отвора ги нямаше, щеше да се събира горещ въздух, който не само нямаше охлажда двигателя, а щеше да повдига предницата и да влошава сцеплението. Challenger Hellcat е инженерно чудо, което се захранва от чиста лудост.

Точно това искаме - адвокатите и счетоводителите да си стоят на бюрата, а инженерите и състезателите да проектират колите ни! Hellcat е кошмарът който всички искаме.